dijous, 20 de maig del 2010

Joan Veny assisteix conferència ALPI Barcelona


Foto: Joan Veny (segut), J. E. Gargallo i Vicent Gª. Perales, estudiants UB i UOC.


Joan Veny assisteix a la conferència de l’ALPI a Barcelona

Ahir dimecres, com estava anunciat en web UB, vaig presentar a la Universitat de Barcelona una conferència de l’ALPI i el llibre EPIALPI (Epistolari de l’ALPI, coeditat amb Santi Cortés), convidat pel prof. José Enrique Gargallo.

La sorpresa va venir de la mà d’una persona molt especial, a qui tant devem els dialectòlegs i els lingüistes en general. Parlem del professor i mestre Joan Veny i Clar, qui, acompanyat per la també gran dialectòloga Àngels Massip i Bonet, va escoltar atentament totes les anècdotes, descripcions, episodis curiosos d’aquesta aventura “atlàntica” en què tant i tant va tenir a veure la llengua catalana, de la mà del valencià M. Sanchis Guarner i del menorquí F. de B. Moll.

De fet, l’enfocament que vaig preparar per a aquesta conferència va ser que M. Sanchis Guarner va fixar la seu de l”oficina de l’ALPI” a Palma (després de la guerra civil) i, potseriorment, la va traslladar a “la terreta”, València, on va tindre becaris per a l’ALPI de la talla de Lluís Alpera entre altres.

D’altra banda, ahir va ser gran perquè de matí vaig poder entrevistar A. M. Badia i Margarit (foto entrevista) a la seua residència de Barcelona, vaig poder parlar amb el prof. Germà Colón de passada, vaig impartir la conferència i vaig poder saludar el mestre Joan Veny.

Finalment vull fer esment, a més, del prof. Emili Casanova, a qui tant dec, l'home de paraula i de paraules que m’ha inspirat tot el treball de l’ALPI. Sense ell, res no hauria sigut possible. I en part és ell el que va ajudar perquè aquest meravellós material lingüístic de la Península Ibèrica no es perdera per sempre més. Moltes gràcies.





***

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada