dimarts, 19 de gener del 2010

llibre ja a la venda


EL LLIBRE JA ESTÀ A L'ABAST DE TOTHOM...


Este matí he passat per Publicacions de la Universitat de València (PUV), editora del llibre de l’epistolari de l’ALPI i he rebut gran alegria en comprovar que el llibre es trobava ja a la prestatgeria que dóna al carrer de les Arts Gràfiques.

Ací transcric la contraportada del llibre, tot avisant que el teniu disponible per demanar-lo a PUV al preu de 35 euros. Les dades concretes, baix de tot.

Gràcies per adquirir-lo. És un bon regal d’amic, perquè són cartes escrites sense pensar que algun dia es publicarien i, per tant, mostren els pensaments més personals dels “escriptors”. Podeu encomanar-lo en http://puv.uv.es/.

Entre altres, les cartes estan firmades per: Tomás Navarro Tomás (104), M. Sanchis Guarner (75), Lorenzo Rodríguez-Castellano (61), Aníbal Otero (32), R. Menéndez Pidal (14), F. de B. Moll (11), Rafael de Balbín (10), A. M. Espinosa (8), L. F. Lindley Cintra (8), Rafael Lapesa (2), N. de Gusmao (2), A. Griera (1).


Vicent


FITXA TÈCNICA:
http://puv.uv.es/product_info.php?products_id=24204&osCsid=a608c080a9be8c55cef5cc84d1a974e9

La historia interna del Atlas Lingüístico de la Península Ibérica (ALPI)

Santi Cortés Carreres, Vicent García Perales, eds.

Col·lecció: FORA DE COL·LECCIÓ
ISBN: 978-84-370-7478-8
Matèria: FILOLOGIA
Idioma: castellano

Any ed.: 2009
Enquadernació: cartoné
Format: 17 x 24 cm.
Pàgines: 516 pp.
PVP/Iva: 35.00EUR


Distribució:
http://puv.uv.es/distribucionpdf/distribucion.pdf?osCsid=a608c080a9be8c55cef5cc84d1a974e9




CORTÉS, Santi – Vicent GARCIA PERALES (2009): La historia interna del Atlas Lingüístico de la Península Ibérica (ALPI). Correspondencia (1910-1976), Valencia, Publicacions de la Universitat de València (PUV).


(Contraportada)


Este libro, que transcribe 322 cartas de los protagonistas de aquella magnífica aventura científica que fue el ALPI –seleccionadas de entre las más de mil localizadas en archivos públicos y privados, y clasificadas cronológicamente por períodos significativos–, es una historia interna de los intentos para construir una parcela de la ciencia lingüística, la dialectología y la geografía lingüística, a la altura de lo que existía en otros países europeos. Su interés reside no sólo en el valor testimonial que poseen los textos epistolares, que dan cuenta de los hechos acaecidos durante más de medio siglo en torno a este proyecto científico, sino en que dan a conocer cómo vieron y vivieron sus autores la elaboración de un proyecto científico ambicioso, que estuvo rodeado de mil incidentes, el mayor de los cuales fue la gran tragedia de la guerra civil española y el posterior exilio de gran parte de los materiales.

Santi Cortés (el Puig de Santa Maria, 1954) es doctor en Filología Catalana y catedrático de enseñanza secundaria. Está especializado en historia de la cultura valenciana y es autor de un buen número de publicaciones historiográficas, algunas de las cuales le han hecho merecedor de diversos premios.

Vicent García Perales (Xàtiva, 1970) es doctor en Filología Catalana y profesor de la Universidad CEU Cardenal Herrera en las especialidades de Lengua y Comunicación, y Consultor de la Universitat Oberta de Catalunya (UOC). Su tesis doctoral, aún inédita, versó sobre el ALPI de la zona valenciana.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada